Walczę ze złem i zwiększam ilość dobra we wszechświecie.

WO z internetu

Na blogu WO wylądowałem w mrocznych czasach kaczyzmu; to był, jak pisze mój przyjaciel Michio, czas złych sojuszy, dla mnie jednak okazał się końcem sojuszu złego – na blogu WO wylądowałem po kilkumiesięcznej obecności u Tomka Łysakowskiego, z którym łączyła mnie szeroko pojęta nienawiść do księdzów, a dzieliło prawie wszystko, i to wszystko zaczynało mnie gryźć; odkryciem bloga WO byłem więc wniebowzięty – wreszcie jakaś społeczność, z którą mogę się zaprzyjaźnić, wreszcie jakiś autorytet – dziennikarz Wyborczej! – z którym można pogadać jak równy z równym.

Wkrótce dowiedziałem się, że autorytety jednak nie są w życiu potrzebne. To na tym właśnie blogu uczyłem się poważnego flejmowania. Mimo niejednokrotnie zaciętych sporów z WO zachowałem poczucie, że wciąż walczymy wspólnie o wspólną sprawę. Niekiedy ja korygowałem swoje stanowisko, niekiedy robił to WO. To na blogu WO przeżyłem odnowienie swojego myślenia o gospodarce, zdałem sobie sprawę, że ekonomia powinna być obecna w debacie publicznej przede wszystkim jako kwestia polityczna, a nie „ekspercka”. Dzięki WO uświadomiłem sobie swoją pozycję na kapitalistycznej drabinie klasowej. Przestałem się obawiać własnych poglądów i bać ich głośnego wyrażania. Także – wiele się po prostu dowiedziałem.

Tych korzyści mógłbym wymienić jeszcze wiele, ale żeby nie zanudzać: cieszę się, że mogę mieć WO w blogrolce i że przez jakiś czas byłem w jego.

8 komentarzy

  1. Wyczuwam z notki, że mówisz o czasie przeszłym tzn. mówisz o tym jak to dobrze było, ale niestety się skończyło i już nigdy się sklei…

    12/10/2011 o 19:37

  2. kultmaszyny

    Też bardzo lubię blog WO, natomiast to jest tak, że zawsze będą jakieś różnice. Poza jakimiś autorytarnymi subkulturami nie ma chyba żadnego środowiska, w którym poglądy wszystkich członków są identyczne. O ile dobrze mi wiadomo, to TTDKN też się już z 666 razy rozpadał.

    12/10/2011 o 19:54

  3. Ortodespota

    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=10620
    (W ramach zwiększania dobra).

    13/10/2011 o 08:17

  4. @Ortodespota

    Kup se jeszcze czytaniezezrozumieniemdespotę.

    13/10/2011 o 09:32

  5. Stryjenka Kapelansa

    Kochani – Wy tu gadu gadu a na blogu niedoszłego posła z PJN-u pilna potrzeba mocnego lewicowego trollingu:

    http://oksiuta.blog.onet.pl/

    Enjoy!

    18/10/2011 o 14:15

  6. ramone.alcin

    Wow, ale drama!

    18/10/2011 o 18:10

  7. Totalnie!

    18/10/2011 o 20:15

  8. jfdulski

    To ja tylko dodam, że blog WO też miał na mnie duży pozytywny wpływ formatywny(?). Uważam, że to ładnie i uczciwie się tak przyznać. Propsy.

    16/04/2014 o 23:57

Skomentuj

